"Організаційно-методичний супровід формування системи роботи з молодими та малодосвідченими вчителями"
Робота опорного закладу.
Аналіз роботи опорного навчального закладу за 2019/2020н.р.
План роботи опорного закладу ЕНВК 1 на 2019/2020н.р.
12.12.2019 р. в ЕНВК №1 у межах роботи опорного закладу «Організаційно-методичний супровід формування системи роботи з молодими та малодосвідченими вчителями» для слухачів міської Школи педагогічної майстерності були проведені відкриті уроки:
- Ковбаса Т.В. (старший учитель) – урок з хімії в 8 – А класі з теми «Обчислення за формулами, пов’язані з використанням кількості речовини»;
- Окопна Н.А. (старший учитель) – урок англійської мови в 11 – А класі з теми «Gerung. Infinive»;
- Ройко О.В. (учитель – методист) – урок математики в 5 – А класі з теми «Площа прямокутника»;
- Анпілогова С.В. (вихователь – методист) – самопідготовка у 2 - В класі на групі продовженого дня.
Педагоги продемонстрували високий рівень фахової компетентності. Кожен урок мав свої методичні особливості, відображаючи систему роботи вчителя – майстра, однак мали місце й об’єднуючи риси:
- вчитель – не транслятор знань, він - фасилітатор, який спрямовує пізнавальну активність учнів на самостійне здобуття навчальної інформації та використання ії на практиці й у життєвих ситуаціях;
- пріоритет на уроці - не певний вантаж знань, а становлення компетентності учнів, тобто вміння використовувати знання, а при цьому мислити, приймати рішення, мати власну позицію, брати на себе відповідальність, адаптуватися в умовах мобільності, швидкої зміни соціальних ролей;
- комп’ютерний супровід уроків не лише значно осучаснив навчальні заняття, але й полегшив освітній процес, бо суттєво підвищувалася пізнавальна активність учнів та вдосконалювалася їхня мотиваційна сфера.


16.10.2019 р. в ЕНВК №1 в межах роботи опорного закладу методист – куратор Дмитренко Л.А. провела воркшоп «Моніторинг діяльності молодих спеціалістів».
Інноваційна форма методичної роботи (Workshop) забезпечила інтенсивну взаємодію усіх учасників. Відповідальні за роботу з молодими педагогами в закладах освіти міста, з одного боку, отримали досвід та практичні навички, які неможливо отримати після сухого викладення фактів, а з другого боку, мали змогу проявити самостійність, ініціативу та особисту зацікавленість процесом навчання.
Проведений захід можна назвати:
- робочою зустріччю, в ході якої кожен зміг реалізуватися під керівництвом досвідченого наставника;
- дослідженням певної проблеми, в процесі чого кожен учасник зміг подивиться на неї з нового ракурсу й самостійно знайти оптимальне рішення.

Аналіз роботи опорного навчального закладу за 2018/2019н.р.
План роботи опорного закладу ЕНВК 1 на 2018/2019н.р.
17.12.2018 р. в ЕНВК №1 в межах роботи опорного закладу для слухачів міської Школи педагогічної майстерності досвідченими педагогами закладу були проведені відкриті навчальні заняття.

Бондажевська О.П., учитель – методист, на уроці історії України з теми «Селянська реформа 1861 р.» у 9 – В класі майстерно продемонструвала можливості ІКТ технологій в освітньому процесі. Впровадження елементів технології «Перевернуте навчання» забезпечило не лише рівневе формування навчальних досягнень учнів, а й значно підвищило їхній пізнавальний інтерес й мотивацію до здобуття глибоких та міцних знань.


Анпілогова С.В., вихователь – методист, в процесі майтер – класу не лише конкретизувала алгоритм проведення самопідготовки на групі продовженого дня, а й шляхом демонстрації відеонарізки вдало презентувала арсенал різноманітних прийомів, які використовують вихователі ГПД закладу. Створення позитивного психо – емоційного настрою, ігрові моменти, сигнальні картки, учні – консультанти, взаємоперевірка та ін. забезпечують ефективне відпрацювання навчальної інформації, отриманої на уроках.
 
Зарубіна Н.В., старший учитель, на уроці природознавства з теми «Особливості природи Північного Льодовитого океану» в 4 - А класі продемонструвала високий рівень професіоналізму при реалізації управлінського аспекту педагогічної діяльності, що забезпечило повноправну участь учнів в освітньому процесі; при цьому вчитель – не транслятор знань, він управляє пізнавальною діяльністю школярів. Співробітництву на уроці сприяли такі прийоми як учнівські повідомлення, самостійне здобуття навчальної інформації, групова робота, робота в парах, дидактичні ігри («Дешифровальник», «Відстрочена відгадка», «Подорож по океану») тощо.
І засідання 19 вересня 2018 р. в ЕНВК №1 у межах роботи опорного закладу під керівництвом методиста НМЦ Дмитренко Л.А. відбулося заняття з теми: «Основні питання методичного супроводу наставниками молодих та малодосвідчених педагогів».
Робота виявилася продуктивною, бо наставники молодих педагогів:
- були ознайомлені з нормативно – правовою базою, що регламентує наставництво;
- отримали консультативну допомогу за результатами анкетування, яке було проведено в травні 2018 р. щодо алгоритму роботи (план роботи, форми роботи, періодичність, звітність);
- взяли участь у діловій грі щодо визначення показників результативності наставництва.
Теоретико - практичний семінар

Аналіз роботи опорного навчального закладу за 2017/2018н.р.
План роботи опорного закладу ЕНВК 1на 2017/2018н.р.
Останнє, ІV засідання в межах опорного закладу було проведено у форматі вебінару в березні 2018 р., що забезпечило прозорість обговорюваних питань про методичні засади організації наставництва, самоосвіти молодого педагога в навчальному закладі.
В ході вебінару, який проводили Дмитренко Л.А. та Волкова Л.Л., було підкреслено, що успішна педагогічна діяльність залежить не.р. тільки від професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, у який колектив потрапить молодий учитель, які умови праці йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творчість. Ще А.С.Макаренко стверджував, що справжнім учителем-вихователем можна стати після кількох років роботи в хорошому педагогічному колективі. Таку ж думку мав і В.О. Сухомлинський: "Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, дякуючи обстановці творчої праці педагогічного колективу і учнівського".
Виходячи з вище зазначеного, можна зробити висновок, що робота опорного навчального закладу з напрямку «Організаційно-методичний супровід формування системи роботи з молодими та малодосвідченими вчителями» актуальна та доцільна, бо, якщо особа, яка у закладі освіти відповідальна за професійну адаптацію, теоретично та практично обізнана, тоді вона може оптимізувати та полегшити даний процес.
ІІІ засідання в межах опорного закладу відбулося в ЕНВК №1 15 лютого 2018 р. - семінар-практикум «Діагностування як інструментарій організаційно-методичного супроводу формування системи роботи молодих та малодосвідчених педагогів».
Теоретична частина проблемного питання ґрунтовно висвітлювалася Дмитренко Л.А., методистом НМЦ.
Заступник директора з НВР Волкова Л.Л. презентувала відпрацьовану в ЕНВК №1 систему професійної підготовки вчительських кадрів, у структурі якої особливе місце посідає діагностування педагогів.
Присутні на засіданнях заступники директорів або інші особи, які є відповідальними за організаційно-методичний супровід формування системи роботи з молодими та малодосвідченими вчителями, ділилася досвідом щодо особливостей проходження у закладі адаптаційного періоду; обговорювали труднощі, що виникають, та колективно знаходили шляхи їх вирішення.
Особливо необхідно відмітити практичну значущість проведеного засідання - колективними зусиллями був сформований міський банк діагностичного інструментарію для роботи з молодими та новоприбулими педагогами, що є важливим складником моніторингових досліджень у закладі освіти, бо, по – перше, дає можливість своєчасно виявити утруднення та адекватно зреагувати на них, правильно визначивши напрямки методичної роботи, зокрема тематику, а, по – друге, результати діагностування дають можливість самим педагогам адекватно будувати самоосвітню траєкторію.

11.12. 2017 року в межах роботи опорного заладу, в ЕНВК №1, для слухачів міської Школи педагогічної майстерності відбувся відкритий урок з англійської мови, який провела спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель Окопна Наталія Анатоліївна.

ІІ засідання в межах опорного закладу відбулося в ЕНВК №1 07 грудня 2017 р. - семінар-практикум «Психологічний аспект в роботі з молодими педагогами».
Дмитренко Л.А., методист - координатор, узагальнила теоретичну інформацію про етапи адаптаційного періоду молодих педагогів та їхні особливості, унаочнила подані матеріал у вигляді презентації.
Заступник директора ЕНВК №1 Волкова Л.Л. поділилася досвідом організації роботи з молодими педагогами, особливо детально зупинилася на структуруванні цієї роботи та оптимальних формах її організації.
Під керівництвом досвідченого психолога (Бєлан О.О. – ЕНВК №6), яка була запрошена на засідання, не лише опрацьовувалося питання про психологічний аспект в роботі з молодими педагогами, а й отримано рекомендації щодо алгоритму психодіагностики та ії періодичності; надані приклади методик, анкет.

07.12.2017 р. в ЕНВК №1, в межах роботи опорного закладу, зі слухачами міської Школи педагогічної майстерності відбулося обговорення позакласного заходу, який підготували та провели педагоги нашого закладу – Анпілогова С.В., Плотнікова Н.С., Поліщук І.О., Іванісов О.М., Балтрамсюнєтє К.А., Перерва В.Ю. Молоді вихователі високо оцінили родинне свято учнів 1 – А класу та їхніх батьків.

19 жовтня 2017 року в ЕНВК №1 відбулося І засідання (теоретико – практичний семінар) в межах роботи опорного закладу «Організаційно-методичний супровід формування системи роботи з молодими та малодосвідченими вчителями». Доцільно обрані методи (тренінг, практикум) та форми роботи (групова, фронтальна) сприяли обміну досвідом, узагальненню та поглибленню знань щодо системи роботи з молодими педагогами.
Шкільні документи при організації роботи з молодими спеціалістами

Рефлексія, яку провела методист НМЦ Дмитренко Л.А., показала, що присутні на семінарі задоволені його організацією.


|